Selling Sickness (Vanzand Boala)

Categoria părinte: Multimedia
08. 07. 21

Evaluare utilizator: 4 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivă
 

Selling Sickness - Vanzand BoalaFilmul expune relatia stranie dintre societate, stiinta medicala si industria farmaceutica. Fabricantii de medicamente finanteaza campanii de marketing agresive pentru a "sensibiliza" publicul fata de noi maladii, necunoscute pana atunci sau cunoscute sub nume deja familiare. Astfel, timiditatea a devenit "Tulburare de Anxietate Sociala", ingrijorarea constanta a fost redenumita ca "Tulburare de Anxietate Generalizata", iar tensiunile premenstruale se numesc acum "Tulburare Disforica Premenstruala".

In urma aplicarii acestui gen de "strategii de marketing", antidepresivele puternice au ajuns la vanzari de 20 de miliarde de dolari anual!

SELLING SICKNESS prezinta punctele de vedere ale consultantilor medicali platiti de producatorii de medicamente, pacienti, cercetatori, aparatori ai pacientilor, agenti publicitari, oamenii ai legii, precum si un psihiatru - Dr. David Healy, un critic al industriei farmaceutice. Filmul trece in revista prezentari si conferinte profesionale, pentru a arata cum isi promoveaza industria farmaceutica produsele in cadrul comunitatii medicale.

In societatea actuala, in care tehnicile de a vinde bolile au devenit mult mai sofisticate decat stiinta medicala care dezvolta tratamente pentru ele, unde fiecare problema emotionala cotidiana este declarata boala epidemica, Selling Sickness lanseaza avertismente importante si vitale.

Ar trebui sa ne gandim de doua ori inainte sa inghitim aceste pastile...

 {google}4091993063843224700{/google}